Fitness a walka z cellulitem

Nadchodzi lato a my wciąż nie jesteśmy zadowolone z wyglądu naszego ciała. Niestety wzrastające temperatury będą wymagały od nas coraz większego odsłaniania naszej skóry, warto więc zabrać się za ten okropny cellulit! Oto kilka porad jak skutecznie i trwale pozbyć się największego utrapienia kobiet – cellulitu.

Małe grudki tłuszczu umiejscawiające się w okolicy ud i pośladków potrafią zepsuć humor niejednej z nas. Warto jednak mieć na uwadze, że same jesteśmy sobie winne. Za powstanie cellulitu najczęściej odpowiada zła dieta i brak aktywności fizycznej, zdarza się jednak, że pojawia się on w skutek zmian hormonalnych bądź genetycznych. Pamiętaj również o tym, że nie jest to tylko problem estetyczny lecz również zdrowotny. Lekarze podkreślają, że powstawanie tzw. ‘pomarańczowej skórki’ jest związane z poważnymi zaburzeniami w funkcjonowaniu krążenia żylno-limfatycznego oraz pojawieniem się nieprawidłowości w tkance łącznej i tłuszczowej. Otóż ściśnięcie naczyń krwionośnych i limfatycznych znacznie utrudnia dopływ krwi do tkani tłuszczonej i tym samym uniemożliwia usuwanie toksyn z organizmu.

 

Jak pozbyć się cellulitu?
Chcąc zwalczyć pomarańczową skórkę musisz przede wszystkim zmienić dietę. Samo pojawienie się cellulitu jest bowiem alarmującym sygnałem, który wskazuje na złe odżywianie. Zdrowa żywność i wiążąca się z nią utrata zbędnych kilogramów to jeden z kroków, który pomoże ci uporać się z problemem. Najistotniejszym działaniem jest jednak aktywność fizyczna i nie da się tego obejść żadnymi tabletkami i kremami. Tylko połączenie diety z odpowiednimi ćwiczeniami jest w stanie przynieść wymarzone rezultaty. Nie oszukujmy się, sama utrata wagi nie cofnie komórek tłuszczowych z warstwy skóry właściwej – to może zdziałać tylko przyrost mięśni, który prowadzi do zmniejszenia tłuszczu podskórnego.

 

Jakie ćwiczenia są najlepsze?
Dla wszystkich tych, którzy chcą pozbyć się cellulitu zaleca się łączenie treningów aerobowych z siłowymi. Szczególnie istotne jest rozwinięcie mięśni ud i pośladków, bo właśnie na tych partiach, kiedy są osłabione, widać wszelkie nierówności i niedoskonałości. Regularnie wykonywane ćwiczenia cardio usprawnią krążenie krwi, sprawiając że twoja skóra będzie gładka i bardziej napięta. Miej na uwadze, że cellulit rozwija się w ciele latami, tak więc nie zniknie w ciągu tygodnia. Właśnie dlatego musisz być cierpliwa i konsekwentna. Regularny trening trwający minimalnie 30 minut pozwoli ci otrzymać efekty już w ciągu miesiąca.