Jak pozbyć się tkanki tłuszczowej?

Postanowiłaś – ‘pora coś zmienić’! Widok dodatkowych kilogramów oraz tzw. oponki na brzuchu sprawił, że postanowiłaś działać. Chcąc walczyć skutecznie z niechcianym naddatkiem musisz zachować odpowiednie proporcje pomiędzy dietą, treningami a odpoczynkiem. Jeśli więc zastanawiasz się jak skutecznie pozbyć się tkanki tłuszczowej, zapraszamy to przeczytania poniższego artykułu.

Większość kobiet zmaga się z nadmiarem tkanki tłuszczowej, która jak na złość odkłada się na brzuchu fundując nam zbędne wałeczki i boczki. Odpowiedzialny jest za to nadmiar kalorii, jaki dostarczamy naszemu organizmowi. Kiedy zwyczajnie jemy za dużo lub niezdrowo, kalorie odkładają się w postaci niechcianej tkanki tłuszczowej.

 

Grunt to mieć dobry plan
Chcąc pozbyć się kilogramów musisz podejść do sprawy na poważnie. Głodzenie się przez parę dni nie jest żadnym wyjściem i gwarantuje efekt jo-jo. Istnieje podstawowa zasada, która sprawdza się niezależnie od czy chcemy tylko spalić tkankę tłuszczową, czy wyrzeźbić sylwetkę. Chodzi o to, aby zachować odpowiednie proporcje – 70% efektu buduje dieta, 20% stanowi trening a 10% odpowiednia regeneracja. Jeśli nasz plan odchudzania będzie bazował na tej zasadzie, możemy być pewni, że zapewni on nam maksymalne efekty. Zanim więc podejmiesz się wyzwania sporządź na spokojnie rozsądny plan, ponieważ najczęstszym błędem osób zaczynających trening jest zbyt duże ograniczenie jedzenie i przetrenowanie.

 

Efektywne odchudzanie
Kiedy już wszystko zaplanujemy należy wziąć się do pracy. Pamiętaj, żeby nie oczekiwać zbyt wiele w krótkim czasie. Niestety dzisiejsze reklamy karmią nas informacjami o cudownych metodach, które zmienią twoje ciało w dwa tygodnie i tego właśnie oczekujemy przystępując do odchudzania. Nic bardziej mylnego. Naukowym faktem jest to, że możemy stracić maksymalnie półtora kilograma tłuszczu w ciągu tygodnia, reszta to woda. Nasz metabolizm po prostu zaczyna dostosowywać się do wprowadzanych zmian, także nawet głodząc się nie zdziałamy wiele – raczej sobie poważnie zaszkodzimy. Warto więc stopniowo zwiększać aktywność fizyczną, która przyśpiesza metabolizm i pozwala utrzymywać spadek wagi na tym samym poziomie. Wszystko jednak trwa, dlatego musisz uzbroić się w cierpliwość i konsekwentność. Dieta i ćwiczenia rozsądnie połączone i stosowane, pozwolą ci na stopniowe – i przed wszystkim trwale – pozbywanie się tkanki tłuszczowej. Nie istnieje żaden cudowny sposób, musisz po prostu zmienić swoje żywieniowe przyzwyczajenia na zdrowsze i więcej się ruszać, nic prostszego