Jak zacząć regularnie ćwiczyć?

Zbliżające się lato przypomniało ci o zbędnych kilogramach? Widok metamorfozy koleżanki sprawił, że postanowiłaś zabrać się za siebie? Powodów do ćwiczeń jest całe mnóstwo, który jednak będzie na tyle silny, aby zmotywować się do regularnych i konsekwentnych ćwiczeń? Oto kilka porad, które pozwolą wytrwać ci w twoim postanowieniu.

Rozpoczęcie ćwiczeń nie wróży jeszcze sukcesu, ponieważ bardzo często większość z nas poddaje się już po pierwszym tygodniu. Przyczyn jest wiele – źle dobrany trening, zbytnie wymagania, przeforsowanie organizmu czy wreszcie zwyczajna nuda. Trzeba mierzyć siły na zamiary i powoli osiągać cel. Uświadamiając sobie kilka podstawowych reguł, będzie ci łatwiej zacząć regularnie ćwiczyć.

 

Zmniejsz oczekiwania
W odchudzaniu i ćwiczeniach nie ma cudów, mimo obietnic marketingowców. Tak jak nie ma magicznych tabletek spalających tłuszcz z brzucha, tak też nie ma ćwiczeń, które w tydzień zamienią cię w wysportowaną miss. W sytuacji jeśli długo zaniedbywałaś swoją kondycję fizyczną musisz się liczyć z tym, że trochę ci zajmie jej ponowne nabranie. Nie oczekuj, że w trzy czy nawet cztery tygodnie wypracujesz super płaski brzuch i zgrabne nogi. To wszystko czeka cię tylko i wyłącznie po konsekwentnej i niestety czasochłonnej pracy. Dlatego lepiej zaczynać od  mniejszej porcji ćwiczeń, krótkich biegów i stopniowo je rozbudowywać, ćwicząc każdego dnia niż od razu narzucać sobie jakiś wyjątkowo ciężki program.

 

Małymi kroczkami
Jak już zostało wspomniane bardzo ważne jest, aby nie przeforsować organizmu na samym początku, co może nas tylko zniechęcić do ćwiczeń w ogóle. Najpierw oceń szczerze swoją kondycję – czy jesteś dość aktywna na co dzień czy raczej większość dnia spędzasz siedząc? Czy odżywiasz się zdrowo czy raczej gustujesz w fast-foodach? Jeśli są to twoje pierwsze wysiłki, lepiej powoli wprowadzać zmiany, zaczynając np. od codziennego spaceru przerywanego biegiem, który będzie coraz intensywniejszy w ciągu kolejnych tygodni. Również każdego tygodnia możesz dokładać nową porcję ćwiczeń, odpowiadającą za inne partie ciała. Należy postępować tak, aby wprowadzić aktywność fizyczną w nasze życie codzienne jako coś zupełnie naturalnego.

 

Grunt to zabawa
Wysiłek fizyczny powinien być dostosowany do twoich możliwości i preferencji. Chodzi przede wszystkim o to, aby sprawiał ci frajdę. Możesz oczywiście podejść do treningu jak do walki czy wyzwania, jednak nie na każdego działa taka motywacja. Najlepiej kiedy jest on czymś zwyczajnym i zabawnym. Jeśli nie lubisz biegać idź na basen; zamiast siłowni możesz iść z koleżanką pograć w piłkę, lub pojeździć na rowerze. Możliwości jest cała masa i na pewno każdy znajdzie coś dla siebie.