Zalety ćwiczeń z piłką gimnastyczną

Piłka gimnastyczna to bardzo popularny przyrząd trenigowy. Ćwiczenia z jej

wykorzystaniem są odpowiednie dla każdego i przynoszą szereg korzyści. Sprawdź,

jakie zalety mają ćwiczenia z piłką gimnastyczną?

Zanim powstały siłownie na całym świecie, które zaczęły wykorzystywać potencjał treningowy piłki gimnastycznej (Swiss Ball), używali jej szwajcarscy fizjoterapeuci. Dzisiaj ta duża nadmuchiwana piłki jest powszechnie stosowana w celu wspierania prawidłowej postawy i zachowania równowagi mięśniowej. Dodatkowo poprawia elastyczność ciała oraz wzmacnia układ krwionośny.

Najlepsze jest to, że ćwiczenia z piłką gimnastyczną są odpowiednie dla każdego, nie ma tu znaczenia wiek i poziom sprawności fizycznej. Intensywność ćwiczeń uwarunkowana jest indywidualnymi predyspozycjami danej osoby. Ćwiczenia z piłką zalecane polecane są również kobietom w ciąży, ponieważ przy doborze właściwych ćwiczeń mogą one pracować nad wzmocnieniem i rozciągnięciem mięśni.

Dlaczego warto korzystać z piłki gimnastycznej?

Okrągły kształt piłki wywiera na ćwiczącym konieczność huśtania, skakania i toczenia się w różnych pozycjach. Ruchy te są wesołe, odprężające i pomogają minimalizować stres, bóle głowy oraz bóle pleców.

Wśród licznych zalet ćwiczeń z piłką gimnastyczną można wymienić także wzmocnienie i rozciąganie mięśni stabilizujących głowę, tułów, plecy, mięśnie brzucha, a także dna miednicy.

Piłka gimnastyczna cieszy się również popularnością wśród sportowców uprawiających różne dyscypliny sportowe. Ćwiczenia z takim przyrządem treningowym rekompensują wysiłek, który wkładany jest w takie dyscypliny jak tenis, jazda na rowerze, czy kajakarstwo.

Piłka gimnastyczna efektywnie i szybko rozwija takie umiejętności jak siła, motoryczność, mobilność, równowaga i prawidłowy oddech. Ćwiczenia na niej pomagają także w rozwoju i utrzymaniu ruchomości stawów.

Ponadto ćwiczenia na piłce usprawniają pracę narządów wewnętrznych, wzmacniają mięśnie całego ciała i co niezwykle istotne wprowadzają właściwe nawyki w trakcie ćwiczeń.